Σκέφτεστε να πουλήσετε το ακίνητο σας χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου μεσιτικού γραφείου; Δείτε τα υπέρ και τα κατά των αγγελιών χωρίς μεσίτη πριν βγάλετε το ακίνητο σας στην αγορά.
Η πώληση του ακινήτου σας μπορεί να αποδειχθεί μια πολύπλοκη και αγχωτική διαδικασία, ξεκινώντας από την ίδια τη δημιουργία της αγγελίας και τη διαχείρισή της. Αν αποφασίσετε να ανεβάσετε μια αγγελία χωρίς μεσίτη, θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγάλη προσοχή σε ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες και αυτό γιατί, η αγγελία σας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο υποψήφιος αγοραστής. Και φυσικά, δεν είναι η μόνη αγγελία που θα δει, αλλά μία ανάμεσα σε πολλές, αρκετές εκ των οποίων προέρχονται από επαγγελματίες του χώρου που γνωρίζουν πώς να δημιουργήσουν μια σύγχρονη, ελκυστική αγγελία, αλλά κυρίως τον τρόπο να προβληθεί η αγγελία τους ψηλότερα από τον ανταγωνισμό! Ας δούμε, λοιπόν ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα που έχουν οι αγγελίες χωρίς μεσίτη.
Οι αγγελίες χωρίς μεσίτη έχουν προφανώς το πλεονέκτημα της ταχύτερης διαχείρισης, των άμεσων αλλαγών και του απόλυτου ελέγχου στον ιδιοκτήτη.
Η αγγελία που έχει γραφτεί από τον ιδιοκτήτη, αποτυπώνει ακριβώς την προσωπικότητά του, αφού έχει γραφτεί από τον ίδιο και όχι από ένα τρίτο πρόσωπο. Στις δε περιπτώσεις ενοικίασης, οι υποψήφιοι ενοικιαστές μπορούν να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα από τον τρόπο που ο ιδιοκτήτης εκφράζεται και διατυπώνει τις σκέψεις τους, καθώς για τις απαιτήσεις του στο κείμενο της αγγελίας.
Ο ιδιοκτήτης είναι εκείνος που αναλαμβάνει να δείξει το ακίνητο στους υποψήφιους αγοραστές ή μισθωτές, έχοντας τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης και πληροφόρησης. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσει με τον δικό του τρόπο το ακίνητό του, το οποίο, βεβαίως, γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.
Θεωρητικά*, χωρίς τη διαμεσολάβηση μεσιτικού γραφείου, άρα και την υποχρέωση καταβολής μεσιτικής αμοιβής για τον υποψήφιο αγοραστή ή ενοικιαστή, οι αγγελίες χωρίς μεσίτη είναι πιθανό να έχουν περισσότερα εισερχόμενα τηλέφωνα σε σχέση με τις αγγελίες ενός μεσιτικού γραφείου (*βλέπε παρακάτω).
Φυσικά, το μεγαλύτερο προφανές πλεονέκτημα της αγγελίας χωρίς μεσίτη, είναι η εξοικονόμηση χρημάτων από τη μη υποχρέωση καταβολής μεσιτικής αμοιβής.
Είναι γεγονός ότι ο μέσος ιδιοκτήτης δεν ειδικεύεται στη δημιουργία αγγελιών για πώληση ή ενοικίαση και σίγουρα δεν διαθέτει την εμπειρία ενός επαγγελματία μεσίτη. Τα κείμενα αρκετών αγγελιών ιδιωτών, παρόλο που οι online πλατφόρμες δίνουν εργαλεία δημιουργίας αγγελιών, δεν είναι ελκυστικά, δεν προσφέρουν τις πληροφορίες που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους αγοραστές/ενοικιαστές, με το αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται απρόσωπο και «τηλεγραφικό». Στην ίδια παγίδα δυστυχώς πέφτουν συχνά και αρκετοί επαγγελματίες, με την αγγελία τους να είναι μεν πλήρης από άποψη πληροφοριών, να μην διαθέτει όμως «χρώμα», συναίσθημα και ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για χώρους στους οποίους θα διαβιώνουν άνθρωποι και ένα σωστό κείμενο μπορεί να τους δώσει τη δυνατότητα να αρχίσουν να φαντάζονται τον εαυτό τους και τη μελλοντική τους διαβίωσης στο ακίνητο, πριν ακόμα το δουν από κοντά.
Κανείς δεν περιμένει από τον μέσο ιδιώτη να βγάζει επαγγελματικές φωτογραφίες, ενώ είναι γεγονός ότι κάποιοι μεσίτες, δεν χρησιμοποιούν επαγγελματίες φωτογράφους για τη σωστή παρουσίαση του ακινήτου το οποίο έχουν αναλάβει προς πώληση ή ενοικίαση. Παρόλ’ αυτά, η πλειονότητα των αγγελιών από ιδιώτη, είτε για λόγους οικονομίας, είτε λόγω άγνοιας και αμέλειας, φέρουν ακατάλληλες φωτογραφίες -συνήθως από κινητό τηλέφωνο- ή ακόμα και καθόλου φωτογραφίες. Αποτέλεσμα αυτού η αγγελία να χάνεται ανάμεσα στις άλλες και να μην έχει την επισκεψιμότητα που ο ιδιοκτήτης θα επιθυμούσε. Από την άλλη, οι αγγελίες ενός καλού μεσίτη, έχει πολλές, αντιπροσωπευτικές και φυσικά, επαγγελματικές φωτογραφίες, που αναδεικνύουν τις αρετές του ακινήτου, ελκύουν το μάτι και φέρνουν πλήθος κόσμου στα ενδότερα της αγγελίας. Θα πρέπει να γνωρίζετε, τέλος, ότι οι online πλατφόρμες αγγελιών διαθέτουν ειδικούς αλγόριθμους που προωθούν τις αγγελίες με μεγαλύτερη πληρότητα σε πληροφορίες και υλικό, έναντι εκείνων χωρίς επαρκείς πληροφορίες, με λίγες ή χωρίς φωτογραφίες, χωρίς βίντεο, 3dtour κλπ (βλέπε παρακάτω).
Μπορεί η σωστή φωτογράφιση να είναι προαπαιτούμενο, όμως λίγο πριν το τέλος του 2020, με τους περιορισμούς και τις αλλαγές σε πολλές πτυχές της ζωής μας λόγω τουCovid19, η ύπαρξη βίντεο – παρουσίασης και 3dvirtualtour στην αγγελία, είναι πλέον εξίσου σημαντική, αν όχι πιο σημαντική για ορισμένες κατηγορίες αγοραστών (πχ από την Κινεζική αγορά). Τα παραπάνω απουσιάζουν από τις αγγελίες ιδιωτών και βεβαίως, έχουν το ανάλογο κόστος, ένα κόστος που οι κορυφαίοι μεσίτες δεν αρνούνται να επιβαρυνθούν για επιλεγμένα ακίνητά τους.
Ίσως το πιο σημαντικό και πλέον χρονοβόρο κομμάτι της δουλειάς ενός μεσίτη. Οι επαγγελματίες μεσίτες εκπαιδεύονται και διαθέτουν πόρους για την αξιολόγηση των υποψήφιων αγοραστών ή ενοικιαστών. Και αυτό γιατί γνωρίζουν ότι ένα μεγάλο μέρος των ενδιαφερομένων είτε δεν είναι ακόμα αρκετά ώριμο για να προβεί σε αγορά, είτε δεν είναι ακόμα κατασταλαγμένο στο τι ακίνητο αναζητά, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις δεν πρόκειται να αγοράσει, απλώς κάνει έρευνα αγοράς, σε βάρος του πολύτιμου χρόνου τόσο των μεσιτών, όσο και των ιδιοκτητών. Αυτή τη δυνατότητα αξιολόγησης δεν τη διαθέτει ο μέσος ιδιώτης, με αποτέλεσμα να χάνει πολύτιμο χρόνο υποδεικνύοντας το ακίνητό του σε ανθρώπους που εν τέλει, δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν.
Ενώ οι επαγγελματίες μεσίτες είναι διαθέσιμοι στο τηλέφωνο καθημερινά και όλες τις ώρες, αφού διαθέτουν τον κατάλληλο μηχανισμό αλλά και το προσωπικό να διαχειριστούν ένα μεγάλο πλήθος εισερχομένων τηλεφωνημάτων και ηλεκτρονικών μηνυμάτων, οι ιδιώτες συνήθως δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, με αποτέλεσμα να χάνονται υποψήφιοι αγοραστές ή ενοικιαστές. Είναι, επίσης, δεδομένο ότι η δημοσίευση του τηλεφωνικού τους αριθμού, διαταράσσει την καθημερινότητά τους και αυτός είναι και ο κύριος λόγος να απευθυνθεί κανείς σε ένα μεσιτικό γραφείο.
Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τα μεσιτικά γραφεία, πέρα από την αξιολόγηση των αναγκών των υποψηφίων αγοραστών-ενοικιαστών, λίγο πριν την επίσκεψη στο ακίνητο, υπογράφουν μαζί τους την εντολή υπόδειξης, με τον ενδιαφερόμενο να επιδεικνύει την ταυτότητά του για τη σωστή συμπλήρωση του εντύπου και την ταυτοποίησή του. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για να διασφαλίσει ο μεσίτης τα συμφέροντα του, ταυτόχρονα, όμως, προσφέρει στον ιδιοκτήτη έναν επιπλέον βαθμό ασφάλειας σε σχέση με την περίπτωση που διαχειρίζεται μόνος του το ακίνητό του. Οι περισσότεροι επαγγελματίες μεσίτες δεν υποδεικνύουν το ακίνητο στους υποψήφιους αγοραστές χωρίς την ταυτοποίηση των στοιχείων τους.
Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει σωστή ή λάθος επιλογή, αλλά διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικές ανάγκες και ξεχωριστές προσωπικότητες. Άλλοι προτιμούν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο και άλλοι εμπιστεύονται έναν επαγγελματία, όλοι για τους δικούς τους λόγους, πολλούς εκ των οποίων έχουμε ήδη αναφέρει.
Στη RE/MAXPlus και ειδικά στην PsarrisTeam, έχουμε κατορθώσει να δημιουργήσουμε πακέτα υπηρεσιών προς ιδιοκτήτες τα οποία μπορούν να ικανοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών μας. Παράλληλα, με πλήρη συνείδηση της διαφορετικότητας κάθε ανθρώπου, μπορούμε να δημιουργήσουμε -σε συνεργασία με τον πελάτη μας- το πρόγραμμα εκείνο που απαντά στους δικούς του ξεχωριστούς προβληματισμούς και ικανοποιεί τις προσωπικές του ανάγκες, χωρίς να στερεί από εμάς το κίνητρο να εργαστούμε για εκείνον με πάθος και ενθουσιασμό.
Επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε να φτιάξουμε μαζί το πακέτο υπηρεσιών που ταιριάζει αποκλειστικά σε σας, με στόχο την πώληση του ακινήτου σας με τους καλύτερους όρους και κυρίως, διασφαλίζοντας για εσάς μια ευχάριστη και ασφαλή εμπειρία σε αυτή τη σημαντική στιγμή της ζωής σας.